Anthony Veder Rederijzaken B.V.

Een uitdagende wereld, onze wereld

Anthony Veder Rederijzaken B.V.
Dhr. R. Kloos
Parklaan 2
3016 BB Rotterdam
Netherlands
T +31 (0)10 4004800
www.anthonyveder.com
crewing@anthonyveder.com
Title

Anthony Veder is één van de weinige tankereigenaren die volledig is toegelegd op het transport van vloeibaar gas. Opgericht in 1937 en gehuisvest in de havenstad Rotterdam, de grootste haven van Europa, houdt Anthony Veder zich bezig met alle aspecten van het vervoer van gassen over zee, LPG, LNG en CO2.

Anthony Veder heeft één van de modernste en technologisch meest hoogstaande gastanker vloten in de industrie waarmee een flexibele en betrouwbare service geleverd wordt. De veiligheid van de bemanning en het milieu waarin we opereren staan voor de rederij op de eerste plaats. Alle aspecten van het scheepsmanagement worden door Anthony Veder in eigen beheer uitgevoerd; van chartering en operations tot technisch management en bemanning. Anthony Veder regelt het scheepsmanagement voor haar eigen schepen maar ook voor de diverse commerciële partners.

Anthony Veder is in 1937 opgericht als scheepseigenaar en havenagent. Voordat de gastankersvloot werd opgebouwd was Anthony Veder voornamelijk bekend door de ‘Oranje lijn’ een vracht en passagiersdienst tussen Rotterdam en de Grote Meren van Canada.

Innovatie
Innovatie is de kern van Anthony Veder, van het ontwerp van onze schepen tot tailor made logistieke oplossingen. Wij zien dat onze rol verder gaat dan het aanbieden van schepen voor het vervoer van gas. Anthony Veder stelt zichzelf tot doel om een optimale oplossing te presenteren voor de volledige distributieketen. Anthony Veder werkt nauw samen met de klant voor het optimaliseren van de vervoersstroom en het economische plaatje.

Ontwikkeling van ijsklasse schepen
Al jaren voer Anthony Veder op de Baltische zee, ook in de wintermaanden. In antwoord op de toegenomen vraag van diverse klanten om de dienst in de winter te kunnen garanderen heeft Anthony Veder een nieuw type gastanker met een 1A ijsklasse notering ontwikkeld. Inmiddels heeft Anthony Veder drie van deze schepen in de vaart. 

Unieke LNG/ETHYLEEN combo carrier
Anthony Veder heeft in 2006 de tender binnengehaald om voor een Noorse klant een kleine LNG tanker te bouwen. Anthony Veder won deze tender omdat het een uniek concept bood waarin een gecombineerde LNG/LPG/ Ethyleen carrier werd voorgesteld.

Binnen dit concept kon een groter schip worden gebouwd waardoor de klant in staat bleek haar trade flexibel te laten groeien waarbij het schip indien het geen LNG vervoert, ingezet kan worden binnen de eigen lading portfolio. Hiermee werd voor de klant een economische oplossing gevonden door het aantal wachtdagen significant te reduceren.

Anthony Veder & CO2
In 1997 werd Anthony Veder door een klant benaderd om een concept te ontwikkelen voor het economisch transport van CO2 binnen Europa. In dit geval werd de CO2 gebruikt in de voedselindustrie en is het schip dus HACCP gecertificeerd. Sinds 1999 varen we met deze wereld primeur; een purpose build CO2 tanker.

LNG voorstuwing
In 2014 heeft Anthony Veder de hoofdmotor en het hulpberijf van een van haar schepen “in hull” omgebouwd naar een dual fuel configuratie. Tevens zijn dat jaar zijn twee Ethyleen tankers met een triple fuel motor opgeleverd welke op dit moment op de Noordzee LNG als brandstof verbruiken. Hiermee is Anthony Veder niet alleen op het gebied van small scale LNG vervoer een marktleider maar ook in LNG brandstofverbruik een belangrijke speler.

Facts about
Aantal werknemers: 1.000
Sector: Zeescheepvaart
Carrièrefase: Young Professional, Professional, Stagiair
Gewenst werk- en denkniveau: Mbo, hbo
Gewenste studierichtingen: Techniek, Nautisch
Gewenste opleidingen: Zeevaartschool
Openstaande functies: Officieren, zowel voor brug als machinekamer

 
Maps
Photos
Title
Title
Tags
Zeescheepvaart